Rejlers hjälper Bilreda automatisera

Rejlers har fått i uppdrag att effektivisera flera av Bilredas administrativa processer med hjälp av robotiserad processautomatisering, även kallat RPA - Robot Process Automation. Bilreda är en av landets största aktörer inom biladministration med ca 22 000 tjänstebilar som hanteras årligen.

Bilreda hjälper företag att hantera sina företagsbilar genom tjänster som fakturagranskning, förarsupport, bilförsäljning samt bilpolicy- och försäkringsfrågor. Bolaget, som är ett dotterbolag till First Rent A Car AB som ingår i Volvo-koncernen, vill nu effektivisera sin verksamhet och har gett Rejlers i uppdrag att automatisera rutinmässiga arbetsuppgifter med hjälp av robotteknik. Tekniken används t ex för att digitalisera repetitiva och administrativa uppgifter som hantering av fakturor eller att förflytta data mellan olika system.

- Med den nya tekniken ser vi att vi kan frigöra mer tid för värdeskapande uppgifter och förbättra vår service, vilket i slutänden kommer att gynna både våra medarbetare och våra kunder, säger Jonas Kervenhed, vd på Bilreda.

Rejlers uppdrag beräknas pågå fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning.

- Digitalisering är en nyckelkomponent för att möta de utmaningar företag står inför idag. Vi är glada över förtroendet från Bilreda och ser fram emot att hjälpa verksamheten att bli mer effektiv och hållbar, genom robotteknik som RPA, säger Niklas Siljeblad, divisionschef på Communication & Security på Rejlers.

För ytterligare information kontakta:
Niklas Siljeblad, divisionschef Communication & Security, 070-310 83 85, niklas.siljeblad@rejlers.se
Malin Sparf Rydberg, kommunikationschef, 070-477 17 00, malin.rydberg@rejlers.se