Rejlers introducerar ny logotyp och varumärkesidentitet

Rejlers introducerar nu en ny logotyp och varumärkesidentitet för företaget. Förnyelsen av företagets varumärkesidentitet är ett naturligt nästa steg efter införandet av en ny vision och strategi under våren 2019.

- Syftet med den nya designen är att anpassa det mer till vår vision och vad vi vill signalera för framtiden: Home of the learning minds. Det är en modernisering av vårt varumärke, samtidigt som vi respekterar vår historia och bakgrund som familjeägt företag, säger Malin Sparf Rydberg, marknads- och kommunikationsdirektör på Rejlers.

I linje med företagets öppna företagskultur initierade Rejlers en kampanj i sociala medier under temat "Transparency Day” tidigare i år. Kampanjen visade Rejlers resa och arbete mot en ny design och logotyp.

- Vanligtvis utförs denna typ av arbete bakom stängda dörrar och med endast mycket få personer inblandade. Vi ville utmana detta och göra saker annorlunda. I linje med vår värdering "Open Source Culture" valde vi att dela vår resa mot det nya Rejlers på ett transparent och engagerande sätt, avslutar Malin Sparf Rydberg.