Rejlers introducerar ny logotyp och varumärkesidentitet
2019-11-12
Rejlers introducerar nu en ny logotyp och varumärkesidentitet för företaget. Förnyelsen av företagets varumärkesidentitet är ett naturligt nästa steg efter införandet av en ny vision och strategi under våren 2019.
- Syftet med den nya designen är att anpassa det mer till vår vision och vad vi vill signalera för framtiden: Home of the learning minds. Det är en modernisering av vårt varumärke, samtidigt som vi respekterar vår historia och bakgrund som familjeägt företag, säger Malin Sparf Rydberg, marknads- och kommunikationsdirektör på Rejlers.
I linje med företagets öppna företagskultur initierade Rejlers en kampanj i sociala medier under temat "Transparency Day” tidigare i år. Kampanjen visade Rejlers resa och arbete mot en ny design och logotyp.
- Vanligtvis utförs denna typ av arbete bakom stängda dörrar och med endast mycket få personer inblandade. Vi ville utmana detta och göra saker annorlunda. I linje med vår värdering "Open Source Culture" valde vi att dela vår resa mot det nya Rejlers på ett transparent och engagerande sätt, avslutar Malin Sparf Rydberg.