Rejlers utsedd till Sveriges 11:e bästa arbetsgivare

I den årliga undersökningen Sveriges bästa arbetsgivare gör Rejlers ett starkt resultat med en elfte plats bland topp 50 företagen i Sverige. Bland teknikkonsulterna i undersökningen tar Rejlers hem förstaplatsen.

Sveriges bästa arbetsgivare koras genom en undersökning där medarbetarna i företaget får sätta betyg på sin arbetsgivare. När Rejlers medarbetare tillfrågas om vad som gör företaget till en attraktiv arbetsplats är det flera saker som hamnar i topp: arbetsuppgifter som utmanar, en inspirerande vision samt en respektfull och familjär företagskultur.

– Vi är såklart jättestolta att kunna knipa en 11:e plats i Sverige, men är inte nöjda förrän vi når topp 5. Ambitionerna för framtiden är stora, säger Åsa Törngren, Head of Talent Acquisition på Rejlers.

Som ett led i att bli en ännu attraktivare arbetsgivare har Rejlers i dagarna sjösatt Nordens största trainee-program, med fokus på lärande, spännande uppdrag och personlig utveckling.

Mer om trainee-programmet Nextgen 2020 här:
https://career.rejlersnextgen.com/

Mer om undersökningen och årets resultat här:
https://universumglobal.com/se/sveriges-basta-arbetsgivare-2019/


Om undersökningen Sveriges bästa arbetsgivare:
Sveriges Bästa Arbetsgivare är en årlig undersökning som genomförs av employer branding-företaget Universum. Undersökningen genomförs bland ett företags egna medarbetare och avslöjar hur de bedömer sin nuvarande arbetsgivare utifrån tre faktorer.

  • Intern identitet: hur bra medarbetarna anser att deras arbetsgivare levererar vad gäller arbetsgivarens rykte och image, jobbegenskaper, människor och kultur samt ersättning och möjlighet att avancera.
  • Nöjdhet/rekommendation: hur nöjda medarbetarna är utifrån ett helhetsperspektiv och hur benägna de är att rekommendera arbetsgivaren till vänner
  • Lojalitet: hur benägna medarbetarna är att stanna kvar hos sin nuvarande arbetsgivare.

Rankingen över Sveriges Bästa Arbetsgivare används av många arbetsgivare som en viktig måttstock för hur väl de lyckas tillfredsställa sina medarbetare och därmed i framtiden behålla sin konkurrenskraft.