CSN tecknar ramavtal med Rejlers

Centrala studiestödsnämnden (CSN) har tecknat ett nytt ramavtal med Rejlers avseende IT-konsulttjänster inom områdena projektledning, arkitektur, systemutveckling och systemförvaltning. Ramavtalet träder ikraft 1 januari 2021 och löper fram till och med 31 december 2022 med möjlighet till förlängning i upp till två år.

- Studiestödet har en stark tradition och har bidragit till att forma Sverige och vårt kunskapssamhälle. Vi ser fram emot att stötta CSN i deras digitala utveckling och mål att kunna ge sina kunder snabba besked, säkerställa effektiva utbetalningar och hitta nya smarta e-tjänster, säger Niklas Siljeblad, Divisionschef för Communication & Security på Rejlers Sverige.

CSN är en svensk myndighet som lyder under Utbildningsdepartementet, med huvudkontor i Sundsvall och verksamhet på 11 orter runt om i landet. CSN har cirka två miljoner kunder, en femtedel av Sveriges befolkning. CSN har hand om studiestöd, hemutrustningslån och körkortslån. De flesta sköter sina ärenden digitalt, via CSN:s e-tjänster.

Niklas Siljeblad, Divisionschef Communication & Security, 070-310 83 85, niklas.siljeblad@rejlers.se
Malin Sparf Rydberg, kommunikationschef, 070-477 17 00, malin.rydberg@rejlers.se

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision “Home of the learning minds” som riktmärke, skapar vi en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns 2400 engagerade experter med spetskompetens inom områden som energi, industri, infrastruktur, fastigheter och telekom. Vi finns nära våra kunder och är verksamma i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten. År 2019 omsatte Rejlers 2,6 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. www.rejlers.com