Rejlers föreslår sänkt aktieutdelning

Styrelsen för Rejlers AB (publ) har beslutat att sänka tidigare utdelningsförslag och föreslår att årsstämman den 22 april fattar beslut om en utdelning om 1,50 (1,00) kronor per aktie, vilket motsvarar 36 procent av resultat per aktie efter utspädning, istället för tidigare föreslagna 2,25 kronor per aktie. Utdelningsbeloppet uppgår till 29,5 MSEK (18,1).

Rejlers har en stabil balansräkning och god likviditet, men med anledning av den ökade osäkerheten pga. covid-19-pandemin anser styrelsen att det är motiverat att sänka utdelningsförslaget.

Som tidigare har kommunicerats har även valberedningen för Rejlers AB (publ) beslutat att dra tillbaka sitt förslag till årsstämman 2020 om höjning av styrelsearvoden och i stället föreslagit att styrelsearvoden ska vara oförändrade jämfört med 2019. Valberedningens övriga förslag till årsstämman förblir oförändrade.

Peter Rejler, styrelsens ordförande, 070-602 34 24, peter.rejler@rejlers.se
Anna Jennehov, CFO, 073-074 06 70, anna.jennehov@rejlers.se
Malin Sparf Rydberg, kommunikationschef, 070-477 17 00, malin.rydberg@rejlers.se

Denna information är sådan information som Rejlers AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 april 2020 kl. 14:00 CET.

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision “Home of the learning minds” som riktmärke, skapar vi en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns närmare 2400 engagerade experter med spetskompetens inom områden som energi, industri, infrastruktur, fastigheter och telekom. Vi finns nära våra kunder och är verksamma i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten. År 2019 omsatte Rejlers 2,6 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.
www.rejlers.com